Voisitteko suositella minulle kirjallisuutta, joka käsittelee henkilökohtaisuutta taiteentekemisen välineenä tai taiteessa?

Kysytty

Hei, voisitteko suositella minulle kirjallisuutta, joka käsittelee henkilökohtaisuutta taiteentekemisen välineenä tai taiteessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arscan eli taideyliopistojen kirjastojen kokoelmatietokannan kautta löytyy aiheestasi ainakin opinnäytetöitä. Arsca on vapaasti käytettävissä ja löytyy täältä:

https://arsca.linneanet.fi/

Asiasanana ainakin itsereflektio tai itsetuntemus näyttäisivät tuovan sopivaa aineistoa. Alla mainitut ovat luettavissa myös verkkojulkaisuna, mutta muutakin aiheesta löytyy.

- Miltä musta / tuntuu [Elektroninen aineisto] : työvälineenä omakohtaisuus / Karolina Eklund.
(opinnäytetyö, Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2009)
- Intuitiosta esitykseen [Elektroninen aineisto] : Lear-prosessi itsereflektion ja katsojapalautteen valossa / Marko Alastalo. (Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia, 2006.
- Matka vapaampaan ilmaisuun [Elektroninen aineisto] : kohti itsensä kohtaamista / Tanja Männistö (Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia, 2007)
- Luovuus ja itsetuntemus ohjaajantyössä [Elektroninen aineisto] / Marjaana Veikkanen. ( Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia, 2006)