Voisitko auttaa minua mitä pikimmin asiassa, mistä löytäisin helposti tietoa esseeheen tanskalaisesta elämäntavasta, kulttuurista, yms.

Kysytty

Hei! Voisitko auttaa minua mitä pikimmin asiassa, mistä löytäisin helposti tietoa esseeheen tanskalaisesta elämäntavasta, kulttuurista, yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löytyy seuraavia kirjoja, joista voisi olla apua:

Kansainvälinen etikettikirja (toim Luoto),
Powell: Maan tavoille, matkailijan käytösopas,
Kulttuureja ja käyttäytymistä, 90 maata suomalaissilmin (Fintra-julkaisu, 1993),
Kulttuureja ja käyttätymistä,Eurooppa (2000),
Strange: Denmark, a survival guide to customs and etiquette (CultureShock -sarjaa),
Bendure: Denmark (Lonely planet -matkaopas).

Kirjastoissa käytös- ja tapatiedon luokka on 30.8 ja Tanskaa koskeva maantiedon/matkailun luokka on 43.3.

Lisäksi katsottiin Aleksi -artikkeliviitetietokantaa, josta ei aivan viimeaikaisia tähän sopivia artikkeleita näyttänyt juurikaan löytyvän, mutta Aleksi on Lahden kaupunginkirjastossa asiakaskäytössä, jos haluat jatkaa etsintöjä.

Mikäli Internet kelpaa lähteeksi, voit Googlata vain "tanskalainen elämäntapa" ja saat joitakin artikkeleita.