Otsikko
Voiko magneettikuvauksessa käyttää vastamelukuulokkeita?

Kysytty

Voiko magneettikuvauksessa käyttää vastamelukuulokkeita?

Vastaus

Vastattu

Eräässä lehtiartikkelissa haastatellun röntgenhoitajan mukaan omia kuulokkeita ei saa ottaa mukaan, sillä nykykuulokkeissa on usein metallia, jota ei magneettikuvauksessa saa olla. Magneettikuvauksessa tarvitaan erityiset kuulokkeet, joihin ääni kulkee pääosin ilmaa pitkin.

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/magneettikuvaus-jannittaa-monia-nai…