Voiko kirjastoon lahjoittaa hyväkuntoisia kirjoja? Olemme ostaneet viimevuosina uutuuskirjoja ja kun olemme saaneet ne luettua, laittaisimme mielellämme hyvän…

Kysytty

Voiko kirjastoon lahjoittaa hyväkuntoisia kirjoja? Olemme ostaneet viimevuosina uutuuskirjoja ja kun olemme saaneet ne luettua, laittaisimme mielellämme hyvän kiertämään. Täällä Espoossa on kyllä kirjastoissa kierrätyshyllyjä, joista kirjoja voi ottaa, mutta olisi mukavampi antaa kirjat lainattavaksi.

Vastaus

Vastattu

Mukava ajatus on tarjota kirjojaan yhteiseen käyttöön ja kirjastoon voi tarjota kirjojaan. Isoissa kirjastoissa on usein paremmat mahdollisuudet ottaa vastaan kjirjalahjoituksia. Hyvä käytäntö on sopia etukäteen lahjoituksesta siinä kirjastossa, johon suunnittelee lahjoittaa kirjoja.