Otsikko
Voiko jossain katsoa Sampo-pankin vanhaa mainosta missä nainen perää kohtuutta kulutusluottojen korkoihin ja päättää sitten hankkia tarvitsemansa summan…

Kysytty

Voiko jossain katsoa Sampo-pankin vanhaa mainosta missä nainen perää kohtuutta kulutusluottojen korkoihin ja päättää sitten hankkia tarvitsemansa summan tanssimalla kadulla?

Vastaus

Vastattu

Suomen Danske Bankin historia alkaa vuonna 1887 perustetusta valtion Postisäästöpankista. Pankin nimeksi muutettiin Postipankki vuonna 1970. Postipankista tuli Leonia vuonna 1998 ja sittemmin Sampo-konsernin omistama Sampo Pankki vuonna 2001. Sampo-pankki nimellä toimittiin vuosien 2001-2012 aikana, jonka jälkeen pankin nimi muuttui Danske Bankiksi. (https://fi.wikipedia.org/wiki/Danske_Bank_(Suomi))

Youtubesta löytyy melko kattavasti vanhoja suomalaisia mainoksia eri aikakausilta. Etsiessäni käytin hakusanoja ”sampo-pankki mainos”, ”pankki mainos”. Näillä hakusanoilla en löytänyt tuloksia. Lisäksi tarkastelin joitakin yleisempiä mainoskokoelmavideoita vuosilta 2001-2012 (hakusanoilla ”vanhoja mainoksia”). Valitettavasti en löytänyt etsimääsi mainosta. Videoita on paljon, joten suosittelen tutustumaan niihin vielä.

Kenties joku tämän palstan lukijoista tunnistaisi etsimäsi mainoksen.