Varsinaisesti kysymykseni liittyy aineistoon, mutta en löydä sanaa. Jos hakuehdoksi voisi laittaa sarjan, niin ehkä löytäisin etsimäni. Rakennustieto Oy…

Kysytty

Varsinaisesti kysymykseni liittyy aineistoon, mutta en löydä sanaa. Jos hakuehdoksi voisi laittaa sarjan, niin ehkä löytäisin etsimäni. Rakennustieto Oy julkaisee neljää isoa sarjaa: RT-kortisto, LVIS-kortisto, RATU-kortisto ja joku neljäs. Itse etsin kirjastoa, jossa olisi käytettävissä RATU-kortisto. Yksittäisiä osia RATU-sarjasta olen löytänyt (mm. aikataulukirjat) mutta kansioita/CD:tä en osaa hakea oikein. Voitteko auttaa. Tarvitsisin teossarjaa Virtain lähettyviltä. Lähin, jonka varmasti tiedän on Rovaniemen AMK:n tuotantoalojen kampuksen kirjasto. Olen siellä nimittäin kirjoilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjastossa ei ko. sarjaa ole hankittu kuin yksittäisiä osia.
Teoksista osa on lainattavia ja osa kuuluu käsikirjastomme kokoelmiin. Käsikirjaston kirjat eivät ole lainattavia, mutta ne ovat aina asiakkaiden käytössä kirjaston aukioloaikoina. Etsimänne teossarjan nimi on Rakennustuotanto-kirjat ja teokset saa näkyviin PIKI-verkkokirjastomme
http://kirjasto.tampere.fi:8000/ kautta kirjoittamalla teoksen nimen kohdalle em. sarjan nimen - myös pelkkä sana RATU käy. Tulosjoukko on 13 teosta kokoelmistamme.
Ratu-rakennustuotantokortisto löytyy Tampereella mm. Teknillisen yliopiston kokoelmista, jonka yhteystiedot ja aukiolot löytyvät osoitteesta : http://www.tut.fi/public/index.cfm?mainsel=2089&sel=2089&Show=1939&site…
RATU löytyy myös Tampereen ammattikorkeakoulun kirjaston kokoelmista
Teiskontien yksikön kirjastosta. Lisätietoja kirjastosta osoitteessa http://www.tpu.fi/library/