Otsikko
Vanhalta kasetilta löytyi nopeatempoinen, ilmeisen suomalainen hardrock-biisi, luultavasti 80-luvulta. Kappaleessa lauletaan ainoastaan säkeitä "Haben Sie…

Kysytty

Vanhalta kasetilta löytyi nopeatempoinen, ilmeisen suomalainen hardrock-biisi, luultavasti 80-luvulta. Kappaleessa lauletaan ainoastaan säkeitä "Haben Sie Holkki-Saimaa - verkaufen" sekä "Achtung achtung Schweinhund". Biisin nimi ja esittäjä eivät ole selvinneet, osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä tunnistamaton esitys löytyy myös YouTubesta (ehkä kysyjän itsensä sinne lataamana: http://www.youtube.com/watch?v=Qpo9ozZmyfI), mutta valitettavasti paljon tämän enempää emme mekään täällä ole saaneet selville. On selattu punk-diskografioita (joissa ei ole kappalehakemistoja), mutta ei ole tätä osunut silmiin. Kappaletta ei löydy sen paremmin Fono.fi-tietokannasta kuin kansallisdiskografia Violastakaan.

Mutta Violasta löytyy kyllä Stalker-yhtyeen 1985 julkaisema single "Kosketus / Haben Sie" (Poko Records PIS151), jonka B-puoli SAATTAISI olla etsitty kappale (säveltäjä Kauko Ilkko). Tätä singleä voi kuitenkin olla aika vaikea löytää, vaikka se näkyy kyllä olleen vastikään Huuto.netissä (meni vitosella). Kirjastoihin hankitaan hyvin vähän singlejä.

Oma arvaukseni on, että tämä Stalkerin single on tämä etsitty kappale, mutta tähän hätään ei varmistusta pysty esittämään.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto