Otsikko
Vanha ystäväni haluaisi tietää mikä on KARTING -sanan alkuperä? Hänen pojan poikansa on kartingin harrastaja. Koetin internetistä etsiä, mutta ei löytynyt.

Kysytty

Hei, vanha ystäväni haluaisi tietää mikä on KARTING -sanan alkuperä? Hänen pojan poikansa on kartingin harrastaja. Koetin internetistä etsiä, mutta ei löytynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Karting eli mikroautoilu juontaa juurensa englannin kielen sanasta kart, joka tarkoittaa mikroautoa tai toiselta merkitykseltään kärryä. Usein suomeksikin käytetään englanninkielistä termiä. Kartingista käytetään englanniksi myös kart racing -nimitystä.