Useita vuosia sitten televisiossa oli 3-4-osainen eng.sarja, jota en saa mielestäni. Sarja meni joko tv 1 tai tv 2:lla. Sarja kertoi maaseudulla asuvasta…

Kysytty

Useita vuosia sitten televisiossa oli 3-4-osainen eng.sarja, jota en saa mielestäni. Sarja meni joko tv 1 tai tv 2:lla.

Sarja kertoi maaseudulla asuvasta papista ja hänen vaimostaan, vaimo rakastuu palavasti nuorempaan, boheemiä elämää viettävään mieheen. Mies asuu tyypillisessä englantilaisessa kivitalossa.Puutasrhassa kukkivat ruusut ja linnut tepastelevat siellä vapaasti. Papin vaimolle ja tälle miehelle kehittyy lyhyt, mutta kiihkeä suhde. Miehelllä oli tumma pitkä tukka, muuta en muista henkilöistä.
Näin hatarilla tiedoilla on kovin epävarmaa saada selville, mistä sarjasta oli kyse, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä annettuja vihjeitä verrattain hyvin vastaa ainakin Joanna Trollopen The rector's wife -kirjan pohjalta toteutettu neliosainen minisarja, joka on TV1:ssä esitetty ainakin FST:n ohjelmistossa kesällä 1996 nimellä Prästens fru.

Sarjan tapahtumat sijoittuvat fiktiiviseen Loxfordin kylään. Päähenkilö Anna Bouverien huomiosta kilpailevat sekä naapuriin muuttanut liikemies Patrick O'Sullivan että kirjailija Jonathan Byrne, jota näyttelee Stephen Dillane.