Otsikko
Useita vuosia sitten lehdessä (Hesari?) oli pakinan tyylinen kirjoittamisopastus. Aiheena oli turhien sanojen karsinta tekstistä. Aluksi oli pitkä kuvaileva…

Kysytty

Useita vuosia sitten lehdessä (Hesari?) oli pakinan tyylinen kirjoittamisopastus. Aiheena oli turhien sanojen karsinta tekstistä. Aluksi oli pitkä kuvaileva lause säätilasta. Sitten lausetta lyhennettiin sana sanalta perustellusti. Viimeistä edellinen muoto oli Ulkona sataa. Kirjoittaja totesi, että harvemmin sisällä sataa, joten lause lyheni muotoon Sataa.
Arvelen, että kirjoitus on Jari Tervon. Löytyisiköhän sitä jostain?

Vastaus

Vastattu

Selasin Hesarin arkistoa hakulauseella "ulkona sataa", mutta en löytänyt hakutuloksista mitään kirjoittamiseen liittyvää. On siis mahdollista, että artikkeli on julkaistu jossakin muussa lehdessä.