Otsikko
Tuttavani haluaisi Nikolai Rimsky-Korsakoffin cd-levyn joululahjaksi. Minulla ei ole valitettavasti hajuakaan hänen mahdollisesta pääteoksestaan tai mahd…

Kysytty

Tuttavani haluaisi Nikolai Rimsky-Korsakoffin cd-levyn joululahjaksi. Minulla ei ole valitettavasti hajuakaan hänen mahdollisesta pääteoksestaan tai mahd. parhaista teoksista. Voisitteko auttaa tässä joululahja hankinnassa?
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nikolai Rimski-Korsakov(1844-1908)sävelsi rikasta orkesterimusiikkia, jossa on kansanmusiikillisia ja tarumaisia aineksia.
Juuri tällainen "tarunhohteinen" kuuluisa teos on Tuhannen ja yhden yön satuihin pohjaava teos : Seherazada. Pienimuotoisista sävellyksistä kuuluisimpia on esim. vauhdikas "Kimalaisen lento" ja "Espanjalainen kapriisi". Rimski-Korsakov sävelsi myös oopperoita, niistä tunnetuin on "Tsaarin morsian". Kokoelmassa "The Best of Rimski-Korsakov" on edellämainuttuja teoksia ja siitä selviävät myös tunnetuimmat teokset. Tässä muutamia esimerkkejä ja levykaupassa on lisää Rimski-Korsakovin musiikkia, jolla voit ilahduttaa ystävääsi.