Tutkimukseni vuoksi tarvitsisin tietoa/kirjavinkkejä aiheeseen "pien- /yksityisyrittäjän kansainvälistyminen". Kohteena taideteollinen ala. Kiitos avusta !

Kysytty

Hei ! Tutkimukseni vuoksi tarvitsisin tietoa/kirjavinkkejä aiheeseen "pien- /yksityisyrittäjän kansainvälistyminen". Kohteena taideteollinen ala. Kiitos avusta !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pienyrittäjyydestä voit etsiä tietoa mm. kirjoista: Kallio, Jukka: Pienyrityksen kehittymisen tiet. – Helsinki : Tetosanoma, 2002 ja Lundén, Björn: Marknadsföring för småföretag. Näsviken : Björn Lundén information, 2006. Nämä kirjat löytyvät Pietarsaaren kaupunginkirjastosta.
LINDAsta (yliopistokirjastojen yhteistietokanta) löysin aiheeseen liittyvän Suvi Karsikkoniemen Pro gradu –työn: Alueellisesti verkottuneiden käsityöyritysten kansainvälistyminen. Suosittelisin tekemään lisähakuja LINDAssa (tietokantaan pääset kirjaston koneilta) käyttäen hakusanoja: markkinointi, kansainvälinen kauppa, kansainvälistyminen, vienti ja pienyritykset. Kannattaa myös tutkia mm. Taideyliopistojen kirjastojen kokoelmatietokantaa ARSCA https://arsca.linneanet.fi/
sekä ammattikorkeakoulujen tietokantoja.