Tutkimuksen aihe: Kansakoulunopettaja, kunnallisraatimies, sosiaalineuvos Tahvo Nikolai (Niko) Oksanen (26. joulukuuta 1899 Vieremä – 26. elokuuta 1973…

Kysytty

Tutkimuksen aihe:

Kansakoulunopettaja, kunnallisraatimies, sosiaalineuvos
Tahvo Nikolai (Niko) Oksanen (26. joulukuuta 1899 Vieremä – 26. elokuuta 1973 Helsinki) oli suomalainen opettaja ja kirjailija.

Hän on tietojeni mukaan ollut mukana radio-ohjelmissa

Mitä tietoa teillä on hänestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei Ylen Arkistosta,

meiltä löytyy Niko Oksasen kolmen radioesitelmän käsikirjoitukset, valitettavasti äänitteitä näistä ei ole tallessa, sillä tuohon aikaan nauhat olivat niin kalliita, että niitä käytettiin useaan kertaan.
Tässä kuitenkin hieman tietoa tallessa olevista käsikirjoituksista:

-"Opettajakunnan naisistuminen." Opett. Niko Oksanen haastattelee
kansakouluntarkastaja Jaakko Laurilaa ja Maisteri Sirkku Pesosta.
Käsikirjoitus.
ENSIESITYS: 19351210

-Meidän Mattiko apukouluun? Opettaja, vanhemmat ja lastensuojelumies
keskustelevat apukoulukysymyksestä. Käsikirjoitus.
ENSIESITYS: 19360914

-"Oppilaiden kotitehtävät". Isä, lapset ja koulumies keskustelevat.
Käsikirjoitus.
ENSIESITYS: 19361106