Otsikko
Tulostin kirjastossa yhden sivun ja printteri näytti että se maksaa 0,4€. Ajattelin että maksu menee jotenkin automaattisesti tililtä joten lähdin pois…

Kysytty

Tulostin kirjastossa yhden sivun ja printteri näytti että se maksaa 0,4€. Ajattelin että maksu menee jotenkin automaattisesti tililtä joten lähdin pois kirjastosta, mutta nyt näin jossain että se olisi pitänyt maksaa kirjastohenkilökunnalle. Näin myös että kolmen kuukauden välein voi tulostaa viisi tulostetta ilmaiseksi (enkä ollut koskaan tulostanut kirjastossa ennen), mutta jos tuloste oli ilmainen, miksi tulostin näytti hinnan? Mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä?

Vastaus

Vastattu

Olet toiminut aivan oikein. Helsingin kirjastoissa tällä hetkellä toimiva tulosmalli antaa todellakin asiakkaalle automaattisesti viisi tulostetta ilmaiseksi. Tuo tänään tulostamasi paperi oli yksi sinun ilmaisista tulosteistasi. Voit käydä samalla tavalla tulostama vielä neljä muutakin tulostetta. Jos haluat tulostaa enemmän, tulostus ei onnistu ennen kuin maksat niistä virkailijalle, joka naputtaa tiedon maksuistasi järjestelmään.