Törmäsimme termiin TTY (Teletype) puhelinnumeron yhteydessä. Mahtaako Suomessa olla käytössä tällainen termi? TTY liittyy ilmeisesti palveluun, jolla…

Kysytty

Törmäsimme termiin TTY (Teletype) puhelinnumeron yhteydessä. Mahtaako Suomessa olla käytössä tällainen termi? TTY liittyy ilmeisesti palveluun, jolla vastaanotetut viestit saadaan näkyville.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

TTY on tekstipuhelin, puhe- ja kuulovammaisten apuväline. Se on erikoispuhelin, jolla voidaan äänen lisäksi vastaanottaa ja lähettää tekstiä. Myös nykyisissä kännyköissa on TTY-asetus.

Verkkosivulla, osoitteessa http://www.kl-support.fi/kuulo/tekstijakuvapuh.html , on kuva täysin elektronisesta TTY-laitteesta.

Tekstipuhelin on käytössä Suomessa. Meillä toimii valtakunnallinen tekstipuhelinpalvelu.