Tiedustelen kirkkoisä Ambrosiuksen tekstiä-ajatelmaa,,,josta löytyy seuraavia lauseita: Jeesus on kaikki jos sinun on jano,Hän on lähde jos sinun on nälkä,Hän…

Kysytty

Tiedustelen kirkkoisä Ambrosiuksen tekstiä-ajatelmaa,,,josta löytyy seuraavia lauseita:

Jeesus on kaikki
jos sinun on jano,Hän on lähde
jos sinun on nälkä,Hän on leipä jne,,

Haluaisin saada tämän Ambrosiuksen tekstin kokonaisuudessaan.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti löytäneet ajatelman alkuperää. Ambrosiukselta on julkaistu kolumnien kokoelma "Aika ei johda unohdukseen -uskosta, kristityn tiestä ja kirkosta" (Suomen ortodoksisen kulttuurikeskuksen säätiö, 2015), jossa tämän kaltaisia ajatelmia saattaisi olla. Emme saaneet kirjaa käsiimme, mutta kirjaa löytyy myös Satakirjastojen kokoelmista:
https://satakirjastot.finna.fi/Record/satakirjastot.382199

Jos joku kysymysen lukija tunnistaa ajatelman alkuperän, niin tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.