Tiedustelen 1910-1940 välissä poliisina toimineen henkilön osalta löytyykö POLIISIMATRIKKELEITA?

Kysytty

Tiedustelen 1910-1940 välissä poliisina toimineen henkilön osalta löytyykö POLIISIMATRIKKELEITA?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Poliisimuseolta varmistamani tiedon mukaan varsinaisia poliisimatrikkeleita ei löydy. Jotkin poliisilaitokset ovat voineet pitää henkilöstöluetteloa omista työntekijöistään, mutta Poliisimuseon mukaan tällainen toiminta ei ole ollut lakisääteistä, joten tietojen saaminen tätä kautta on hyvin epävarmaa.