Terveydenhuollon palveluketjut/ hoitoketjut tieteellistä tietoa ei kirjoja

Kysytty

Terveydenhuollon palveluketjut/ hoitoketjut tieteellistä tietoa ei kirjoja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehtiartikkeliviitteitä aiheesta on runsaasti. Muutamia esimerkkejä:
-Holli, Kaija: Rintasyövän hoitoketjun kehittäminen. Suomen lääkärilehti 2002:41, s.4119-4122.
-Linna, Miika: Alueellisten hoitoketjujen tuottavuusvertailu. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti, 2000:3, s. 197-206.
-Hammaslääketieteen integraatio:suun terveydenhuollon hoitoketjut vihdoinkin kuntoon. Suomen lääkärilehti,1999:35, s.4404-4406
-Heikkilä, Marjatta: Lonkkamurtumapotilaan hoito- ja palveluketju. Sairaanhoitaja 1998:8, s. 24-27.
-Saarinen, Eija: Stopparilla on alaikäisten huumeidenkäyttäjien palveluketju omasta takaa. Sosiaaliturva 2001:3, 4-6.
-Meurman, Jukka H.: Suun terveydenhuollon hoitoketjut vihdoinkin kuntoon. Suomen hammaslääkärilehti 2000:5, s. 222-. Em. artikkelit löytyivät Aleksi- ja Arto tietokannoista, jotka useissa kirjastoissa ovat asiakkaidenkin käytettävissä. Ulkomaisia artikkeliviitteitä kannattaa tiedustella tieteellisistä kirjastoista.

Muutamia esimerkkejä tutkimuksista. Meiltä Oulun kaupunginkirjastosta (http://www.ouka.fi/kirjasto/kokoelma/index.html )löytyy hoitoketjuihin liittyvä väitöskirja: Kettula, Mika:Sydäninfarktipotilaan hoitoketjun toimivuus ja hoitokustannusten potilaskohtainen jakautuminen Etelä-Pohjanmaalla, Tampere : University of Tampere, 2001 sekä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin julkaisema kaksiosainen Hoitoketjukäsikirja.

Muutamia esimerkkejä yliopistojen kirjastojen Linnea-tietokannasta löytyneistä
opinnäytteistä:
- Ripatti, Sinikka:Hoitoketjun tietotekninen tuki : terveyskortin ja viitetietojärjestelmän kätevyyden arviointi. Kuopio : Kuopion yliopisto, 2001.
- Silvennoinen, Ritva: Askel kohti saumattomuutta : tavoitteena äitiyshuollon
saumattomat hoitoketjut. Kuopio : Pohjois-Savon ammattikorkeakoulu, 2001
- Fordell, Merja: Leikkaukseen tulevan potilaan hoito- ja palveluketjun tarkastelua. Opinnäyte: Pro gradu -työ : Oulun yliopisto, Hoitotieteen ja terveyshallinnon laitos, 2002. Muita
- Kalpa, Hanna: Jäsennellyn tiedon avulla palveluketjujen hallintaan : asiakas- ja potilasasiakirjaprojektin loppuraportti: Hki : Stakes,1997.
Lisää voit katsoa esim. Oulun yliopiston kirjaston tietokannasta http://oula.csc.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?DB=local&PAGE=First vapaasanahaulla palveluket? tai hoitoket?.