Otsikko
Tervehdys. Larin-Kyöstin runokokoelma Korpinäkyjä näyttää olevan ainakin Pasilan kirjavarastossa. Jommassakummassa osassa on runo nimeltä "Utsjoin ryöstö" (en…

Kysytty

Tervehdys.
Larin-Kyöstin runokokoelma Korpinäkyjä näyttää olevan ainakin Pasilan kirjavarastossa. Jommassakummassa osassa on runo nimeltä "Utsjoin ryöstö" (en ole varma oikeinkirjoituksesta. Mitä ryöstöä runo käsittelee? Jos se ei ole pitkä, niin olisin kiitollinen vaikka koko sitaatista. Jos se on julmetun pitkä, tyydyn lyhyeen referaattiin. Toivottavasti tästä ei koidu kamalan paljon vaivaa!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo käsittelee neidonryöstöä. Nuori tytär pakotetaan naimisiin rikkaan lesken kanssa, mutta tytön lemmitty ryöstää hänet kesken häiden.