Terve, Onko mitään mahdollisuutta saada kirjastokorttia / tunnuksia etänä, esimerkiksi pankkitunnuksilla kirjautumalla? Voiko palveluitanne käyttää muiden…

Kysytty

Terve,

Onko mitään mahdollisuutta saada kirjastokorttia / tunnuksia etänä, esimerkiksi pankkitunnuksilla kirjautumalla? Voiko palveluitanne käyttää muiden kirjastojen korteilla? Minulla on nippu pk-seudun kirjastokortteja kaapin pohjalla.

Vastaus

Vastattu

Kirjastokortilla voit käyttää vain sen kirjaston palveluja, jossa kortti on sinulle tehty.

Mikäli Helmet-korttisi on vielä voimassa voit uusia unohtuneen PIN-koodin Helmet.fi:n kirjautumissivulla, edellyttäen, että asiakastiedoissasi on sähköpostiosoitteesi.

https://luettelo.helmet.fi/pinreset~S9*fin

Pysyvän uuden kirjastokortin ja ensimmäisen PIN-koodin saa vain esittämällä henkilötodistuksen kirjastossa, kun kirjastot avautuvat.

Jos sinulla ei ole voimassa olevaa Helmet-korttia, voit pyytää e-aineistojen käyttöä varten tilapäisen e-kirjastokortin/asiointitunnuksen osoitteesta ekortti@helmetkirjasto.fi.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Kirjastoasioinnista_koronavirusepidemian(208997)