Terve! Olisiko tietoa hyvästä tuholaiseläinkirjasta (esim.hiiri, rotta, hyönteiset) sekä myöskin haitta/rikka-kasveista koskien nimenomaan Suomea?

Kysytty

Terve! Olisiko tietoa hyvästä tuholaiseläinkirjasta (esim.hiiri, rotta, hyönteiset) sekä myöskin haitta/rikka-kasveista koskien nimenomaan Suomea?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannasta hakusanoilla tuhoeläimet tai rikkakasvit löytyy aineistoa.
Suurissa puutarhanhoitoa yleisesti käsittelevissä kirjoissa on myös tavallisesti oma lukunsa näille ongelmille. Tässä muutamia aiheen teoksia:

Jansson, Lasse;Lindqvist, Bengt; Markkula, Irmeli: Sisätilojen tuhoeläimet ja niiden torjunta (2012). "Sopii kiinteistön hoidosta vastaaville henkilöille, omakotiasujille ja viljelijöille."
Putus, Tuula: Elinympäristömme pienet tuholaiset : viihtyvyys- vai terveyshaitta (2013)
Suomalainen viherpiha : ammattilaisten ohjeita pihanhoitoon (2006, 5.p.2019)
Turunen, Merja: Puutarhanhoito poropeukaloille (2010)
Fanqvist Skubla, Eva: Puutarhan ystävät ja viholliset : hyötyeläinten ja tuholaisten luonnollinen tasapaino (2014). Kirja on ruotsalaisen tekijän, mutta mainittakoon tässä.
Korpivaara, Päivi: Piha puhtaaksi lehtokotiloista : näin torjut puutarhan tuholaiset (2016)
Piirainen, Mikko: Rikkaruohot (2002)
Peltokasvien kasvinsuojelu (2019). Ammattiviljelijöille.