Tennessee Williams: Kissa kuumalla katolla

Kysytty

Tennessee Williams: Kissa kuumalla katolla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestäsi ei käy selville mitä tarvitset aiheesta. Kyseessähän on Tennessee Williamsin näytelmä Cat on a Hot Tin Roof. Näytelmä löytyy pääkaupunkiseudun kirjastoista englanniksi, painettua suomennosta ei Suomen kansallisbibliografian mukaan ole. Itse kirjailijasta ja hänen näytelmistään on parikin kirjaa, tosin englanniksi nekin: Donald Spoto: "The kindness of strangers" (1985), Lyle Leverich: "Tom - the unknown Tennessee Williams" (1995) ja Styan J.L.. "The dark comedy - the development of modern comic tragedy" (1968). Kyseisen näytelmän elokuvaversio Richard Brooksin ohjaamana löytyy videona. Suomeksi perustietoja kannattaa hakea esim. kirjasta Kansojen kirjallisuus, osa 12, Sodanjälkeinen aika 1945-1970, osio Amerikan kirjallisuus.

Entä oletko etsinyt aiheesta Internetistä? Kokeilepa esimerkiksi Google hakupalvelua http://www.google.com/ Kirjoita kenttään kirjailijan nimi ja näytelmä joko suomeksi tai englanniksi. Englanniksi aineistoa löytyy enemmän, suomeksi vähemmän, mutta jotain kuitenkin.