Tehtävänäni on tutkia yhtä eri kulttuurin aloilla esiintyvää eläintä. Aiheenani on norsu/elefantti. Osaisitteko neuvoa mistä saisin tietoa kuinka norsu…

Kysytty

Tehtävänäni on tutkia yhtä eri kulttuurin aloilla esiintyvää eläintä. Aiheenani on norsu/elefantti. Osaisitteko neuvoa mistä saisin tietoa kuinka norsu/elefantti esiintyy seuraavilla aloilla: kauno-ja tietokirjallisuudessa,elokuvissa,lehdissä,sarjakuvissa,teatterissa,musiikissa ja taiteessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisit aloittaa miettimällä millaisena norsu yleensä kuvataan ja millaisia ominaisuuksia siihen liitetään. Alkajaisiksi tulee varmaan mieleen esim. suuri koko, kömpelyys, hyvä muisti, paksunahkaisuus. Muitakin varmasti on. Entä millaisia ovat tunnetut norsuhahmot elokuvissa ja kirjoissa: Babar ja Dumbo. Entä muissa, kuten Tarzaneissa, Leijonakuninkaassa, Viidakkokirjassa?

Seuraavista kirjoista voi olla hyötyä:
Torga, Miquel: Eläviä
Biedermann, Hans: Suuri symbolikirja
Järvinen, Antero: Ihmiset ja eläimet