Mitä ovat nämä vanhan talon remontin yhteydessä löytyneet esineet?

Kysytty

Teen yli 100-vuotiaaseen taloon yläpohjan remonttia, ja purujen seasta löytyy mitä ihmeellisempiä esineitä. Erityisesti kahta olen ihmetellyt. Molemmat ovat metallia, toisen pinta pahvia. Kumpikin painaa noin yhden kilon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oikealla kuvassa on mitä ilmeisimmin vanha akku, joka on saattanut kuulua esimerkiksi Airamin sähköpaimenelle: http://www.radiohistoria.fi/yabbfiles/Attachments/S451_2.jpg

Vasemmalla oleva esine saattaa puolestaan olla yksi vastaavan lyijy-happoakun lyijylevyistä.