Etsin kääntäjä Pirkko Lokkaa.

Kysytty

Teen väitöskirjaa Helsingin yliopistossa ja olen mukana käännöskirjallisuutta käsittelevässä tutkimusprojektissa, jota
vetää yhdysvaltalainen professori Leigh Wheeler.
Olemme yrittäneet tavoittaa yhtä listallanne mainittua kääntäjää, Pirkko Lokkaa. Vielä ei ole onnistuttu. Kysymys on teoksesta "musta tyttö", jonka vaiheita selvitellään.
Olisiko Pirkko Lokka tavoitettavissa tätä kautta? Kirja on ilmestynyt 1971, silloisesta kustantajasta (WSOY) ei ole vielä ollut apua.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti meillä ei ole Pirkko Lokan tämänhetkisiä yhteystietoja.

Paras arvaus aloituspaikasta häntä jäljittäessä olisi minullakin ollut WSOY:n arkistot.

Helmet haun mukaan hän on suomentanut Wilbur Smithin Ukkosen kumun Otavalle 2012 ja Anais Ninin Pikkulinnut Gummerukselle 2005. Kenties näistäkin kustantomoista voisi kysellä Lokan yhteystietoja.