Otsikko
Teen tutkimustyötä ammatillisen koulutuksen ja työssäoppimisen vaikuttavuudesta työpaikoilla. Tarvitsisin joitakin ideoita aiheen teoriaan, kirjoja ja…

Kysytty

Teen tutkimustyötä ammatillisen koulutuksen ja työssäoppimisen vaikuttavuudesta työpaikoilla. Tarvitsisin joitakin ideoita aiheen teoriaan, kirjoja ja artikkeleita. Materiaali voi olla suomeksi tai englanniksi. Kiitos !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi seuraavat teokset voisivat olla hyödyllisiä:

Ammattia oppimassa (Työväen historian ja perinteen tutkimuksen seura, 2001)
Poikela, Esa: Kontekstuaalinen oppiminen: oppimisen organisointi ja vaikuttava koulutus (väitöskirja, Tampereen yliopisto, 1999)
Grönfors, Terttu: Työssä oppiminen: avain tuottavuuteen (Kauppakamari, 2010)
Kohti uutta työelämää? Tutkimuksen näköala työelämän kehitykseen (Tampere University Press, 2008)
Näkökulmia ammatilliseen erityisopetukseen (WSOY, 2008)
Mykrä, Tarja: Työpaikkaohjaaja oppimisen edistäjänä: opiskelijan ohjaaminen ja arviointi työpaikalla (Educa-instituutti, 2007)
Valta ja toimijuus aikuiskasvatuksessa (Aikuiskasvatuksen tutkimusseura, 2011)

Kivinen, Osmo: Koulussa ja työssä oppimisen ehdot ja mahdollisuudet. Artikkeli Aikuiskasvatus-lehden numerossa 4/2000.
Tynjälä, Päivi: Koulutuksen ja työelämän yhteistyö: pedagogisia näkökulmia. Artikkeli Aikuiskasvatus-lehden numerossa 4/2000.

Ehdottamani kirjat löytyvät Keski-kirjastojen kokoelmista. Niiden saatavuuden voi tarkistaa tietokannastamme osoitteessa www.keskikirjastot.fi. Aikuiskasvatus-lehti tulee Jyväskylän pääkirjastoon. Sitä ei ikävä kyllä saa kotilainaan, mutta yksittäisiä artikkeleita voi kopioida omaan käyttöön.