Otsikko
Teen tutkimusta paikkakuntien/naapurikaupunkien välisistä "kilpailuista" tai vinoilusta. Tunnetuin esimerkki tästä lienee Rauma-Pori asetelma. Onko tästä…

Kysytty

Teen tutkimusta paikkakuntien/naapurikaupunkien välisistä "kilpailuista" tai vinoilusta. Tunnetuin esimerkki tästä lienee Rauma-Pori asetelma. Onko tästä aiheesta olemnassa mitään kirjallisuutta tai tutkimusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ulla Heinon kirjassa Rauma Idylliä ja tehokkuutta (2002)asiasta on lyhyt maininta s. 480 Muuten aiheesta löytyy lähinnä porilaisvitsejä ja kaskuja, esim.: Hanski ja Tapsa: Kanalim barttall (2005), Heino, Hannu: Sikses, sanos raumlaine (1997), Heino: Raumangiälise uutise (1998, Heino: Pystökaffell (2004), Heino: Raumlaissi sanambätki (1996), Kyherö, Wolter: Rauma matkaopas (1995).