Teen tutkielmaa Sofi Oksasen Normasta ja tutkin ihmiskauppaa (erityisesti naisten hyväksikäyttöä) teoksessa. Tarvitsisin teoriapohjaista aineistoa tutkielman…

Kysytty

Teen tutkielmaa Sofi Oksasen Normasta ja tutkin ihmiskauppaa (erityisesti naisten hyväksikäyttöä) teoksessa. Tarvitsisin teoriapohjaista aineistoa tutkielman tueksi. Mihin teoksiin minun kannattaisi tutustua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Outi Finna tietokannasta  https://outi.finna.fi/  voi hakea sanoilla ihmiskauppa ja naiskauppa. Paikalla on esim. seuraavat kirjat:
Orjuus tänään : näkökulmia ihmiskauppaan / toim. Merja Saarni, 2016.
Rendic, Pia : Ihmiskaupan kasvot, 2015
Bales, Kevin : Nykyajan orjat ja miten heidät vapautetaan, 2013.
Chalke, Steve & Blair, Cherie : Seis! : pysäytä ihmiskauppa, 2011
Kristof, Nicholas D. & Wudunn, Sheryl : Puolikas taivasta, 2010.
Oikeudellisesta näkökulmasta voi suositella kirjaa:
Kimpimäki, Minna : Haureuden harjoittajista ihmiskaupan uhreihin : prostituution, parituksen ja ihmiskaupan oikeudellinen sääntely, 2009.