Teen tiedonhakuharjoitusta koulussa, mutta en löydä tietoa ankasta. Siis eläimestä. Aleksi-lehtiviitetietokannassa ei ole kuin Aku Ankasta, eikä oikein…

Kysytty

Teen tiedonhakuharjoitusta koulussa, mutta en löydä tietoa ankasta. Siis eläimestä. Aleksi-lehtiviitetietokannassa ei ole kuin Aku Ankasta, eikä oikein muualtakaan löydy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa ankoista voit etsiä esimerkiksi Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://oukasrv6.ouka.fi:8001/?formid=form2&sesid=985696816 asiasanalla ankka tai luokalla 67.44 (kotieläintalouden näkökulmasta). Jos et halua tulokseesi kaunokirjallista aineistoa, voit rajata haun koskemaan ainoastaan tietokirjallisuutta.

Viitteitä ankoista kirjoitettuihin artikkeleihin löydät kotimaisten artikkeleiden viitetietokannoista Aleksista tai Artosta, joita voit käyttää kirjastossa. Etsi asiasanalla ankka. Tulokseksi pitäisi tulla tietoa Aku Ankan ohella myös tavallisista ankoista.