Teen kronikkaa äitini rintamalle 1942 - 1944 kirjoittamista kirjeistä. En ole saanut selville mistä ja kenen kirjoittamia ovat säkeet On meressä kello…

Kysytty

Teen kronikkaa äitini rintamalle 1942 - 1944 kirjoittamista kirjeistä. En ole saanut selville mistä ja kenen kirjoittamia ovat säkeet
On meressä kello ihmeellinen.
Ilo suuri on uskovan sydämen
kuulla sen kellon soivan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saimme vastauksen kysymykseesi kirjastonhoitajien valtakunnalliselta postituslistalta:
Kyseessä on Richard Dehmelin runo Kello meressä. Se löytyy ainakin teoksesta Runon pursi: maailmankirjallisuuden kertovaa runoutta. 3.p. WS 1980.
Ensimmäinen säkeistö on seuraava:
Oli kaksi poikaa kalastajalla,
ja hän lauleli heille: Aaltojen alla
on meressä kello ihmeellinen,
ilo suuri on uskovan sydämen
kuulla sen kellon soivan.