Teen kirjallisuuden opinnäytetyötä Jane Austenista. Tarvitsisin hieman apua, minkälaisista teoksista ja lähteistä löytyisi enemmän tietoa hänestä? (Mielellään…

Kysytty

Teen kirjallisuuden opinnäytetyötä Jane Austenista. Tarvitsisin hieman apua, minkälaisista teoksista ja lähteistä löytyisi enemmän tietoa hänestä? (Mielellään suomenkielisiä, mutta tarvittaessa englanti ja ruotsi käyvät.) Myös sellainen tieto olisi työni kannalta tärkeää, kuinka paljon Jane Austenin teoksia lainataan ja mahdollisesti minkäikäiset henkilöt niitä lainaavat, mikäli tällaista tietoa ylipäätään on mahdollista saada? Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jane Austenista löytyy runsaasti tietoa. Voit hakea niitä www.helmet.fi- osoitteesta. Etusivulla lukee sanahaku, klikkaa siitä ja kirjoita s:Austen, Jane. Myös osoitteesta www.google.fi voit hakusanalla Austen, Jane löytää paljon aineistoa.
Sen sijaan on vaikea antaa lukuja siitä, miten paljon Austenin kirjoja lainataan. Ne ovat kaikki klassikkoja, joiden suosio vaihtelee esim. sen mukaan, onko niiden pohjalta hiljattain valmistunut elokuva tai TV-sarja tai onko niitä muuten käsitelty tiedotusvälineissä. Sormituntumalla voi kuitenkin sanoa, että suurin osa lukijoista on naisia.