Otsikko
Teen historian tutkielmaa Japanista. Miten voisin rajata aihealuetta hieman pienemmäksi kun aiheena on "kulttuurien kohtaaminen"? Mistä tähän aiheeseen löytyy…

Kysytty

Teen historian tutkielmaa Japanista. Miten voisin rajata aihealuetta hieman pienemmäksi kun aiheena on "kulttuurien kohtaaminen"?
Mistä tähän aiheeseen löytyy hyvin tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Japanin pitkästä kulttuurihistoriasta on kirjoitettu paljon. Kirjastojen asiasanoilla Japani ja kulttuurihistoria löytyy mm. tällaisia teoksia, joiden avulla voisit aihettasi rajata:

- Contemporary Japanese thought / edited by Richard F. Calichman
- Japanilainen nainen : kuvissa ja kuvien takana / Seija Jalagin & Annamari Konttinen (toim.)
- Samuraiden aika / [toimittajat: Toimi Jaatinen ... et al.] ; [kirjoittajat: Peter von Bagh ... et al.]
- Samurait : Japanin klassisia sankaritarinoita / Juhani Lompolo
- Geishan maailma : tarua ja totta / Ilmari Vesterinen
- Japanin aapinen : japanilaismaailman salat avautuvat / Juhani Lompolo
- The idea of Japan : western images, western myths / Ian Littlewood
- Japanin kulttuurihistoria : näkökulma / kirjoittajat: Yutaka Tazawa ... [et al.]

Samurain aika –kirja liittyy vuonna 2004 Tampereella museokeskus Vapriikissa olleeseen näyttelyyn. Täältä löytyy siitä tietoa:

http://www.tampere.fi/ekstrat/vapriikki/nayttely/samurai/

Myös näiden linkkien kautta voisit saada lisävihjeitä työsi rajaukseen:
http://hkkk.fi/~serita/opetus/kultosio/Kulttuuri04_tiedostot/frame.htm
http://japani.nappis.net/index.php?sivu=asia