Teemme teatterikäsikirjoitusta Suomen Inkeriläisten tilanteesta 20-60 lukujen aikana. Pohjatyötä tehdessä vastaan tuli nimenä " Kirjassalon hymni". Nyt…

Kysytty

Hei!

Teemme teatterikäsikirjoitusta Suomen Inkeriläisten tilanteesta 20-60 lukujen aikana. Pohjatyötä tehdessä vastaan tuli nimenä " Kirjassalon hymni". Nyt yritämme löytää tuon hymnin. Ihan kumpi vain kävisi, äänite tai nuotti, tietenkin molemmat yhdessä paras saldo :)
Oman paikkakunnan tietojärjestelmä ei tuota kappaletta löytänyt, eikä mr. googlekaan tälläkertaa osanut avittaa asiassa. SIksi käännynkin teidän puoleenne josko vaikka te löytäisitte kyseisen kappaleen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimme hymniä Carelica-kokoelmastamme, jossa on materiaalia myös inkeriläisistä. Valitettavasti sieltä ei löytynyt "Kirjassalon hymniä". Kirjasalo sijaitsi Pohjois-Inkerissä, ja on olemassa Pohjois-Inkerin hymni (hymni mainitaan Kirjasalon historiassa), mutta tästäkään ei painettua tekstiä löytynyt.

Voisitte tiedustella asiaa Suomen Inkeri-liitosta http://www.inkeriliitto.fi/ lisäselvityksiä varten.