Otsikko
Tarvitsisin tietoja tarkkaavaisuus/tarkkaamattomuushäiriöstä. Miten kotona voidaan lasta auttaa ja tukea. miten koulussa. Kirjallisuutta aiheesta, johon…

Kysytty

Tarvitsisin tietoja tarkkaavaisuus/tarkkaamattomuushäiriöstä. Miten kotona voidaan lasta auttaa ja tukea. miten koulussa. Kirjallisuutta aiheesta, johon vanhemmat voisivat perehtyä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjallisuushakuja voi tehdä itse Web-origon kautta, kun hakee esim. vapaasanahaulla "adhd" saa tulokseksi yhteensä 36 eri nimekettä. Aineistohaku löytyy Mikkelin kirjaston sivuilta.Kysymyksestä ei suoraan selviä minkäikäisestä lapsesta on kyse. Kysy kirjastonhoitaja vastauksissa ei anneta pitkiä kirjalistoja. Tässä muutama esimerkki aiheeseen liittyvistä kirjoista. Lisää voi etsiä kirjastojen luokista 38.55 ja 59.55.
- Aro: Tarkkaavaisuushäiriöinen lapsi koululuokassa
- Cleve: Kaaoksesta kohti eheyttä
- Greene: Tulistuva lapsi
- Lillqvist : Arjen eväät
- Barton: Perhekoulun käsikirja

Hyviä linkkejä löytyy sivulta www.hyvis.fi. Siellä voi hakea sanalla "adhd"