Tarvitsisin listan suomessa julkaistuista, olemassaolevista musiikkiaiheisista lehdistä

Kysytty

tarvitsisin listan suomessa julkaistuista, olemassaolevista musiikkiaiheisista lehdistä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kattavin luettelo suomalaisista musiikkilehdistä on Maija Suhosen kirjassa
Suomalaiset musiikkilehdet (Suomen musiikkikirjastoyhdistys, 1993). Se
sisältää tiedot kaikista Suomessa ilmestyneistä musiikkilehdistä vuoteen
1993 asti. Mukana on jo "kuolleita" lehtiä, mutta ei vuoden 1993 jälkeen
ilmestyneitä. Moni luettelon lehti kuitenkin ilmestyy edelleen.

Kaikenlaisista olemassaolevien musiikkilehtien luetteloista suosittelisin
tässä tapauksessa Helsingin kaupunginkirjaston Lib-Press lehtitietokantaa:

http://libpress.lib.hel.fi/

Siinä on mahdollista hakea Helsingin kaupunginkirjastoon tilattuja lehtiä myös
aiheen ja julkaisumaan mukaan. Kirjoita vapaasanahaku-kohtaan
musiikkilehdet ja klikkaa "Hae ja näytä lehdet". Kun saat lehtiluettelon
näytölle, palaa edelliselle näytölle, klikkaa "Julkaisumaan mukaan" -kohdasta
ja valitse Suomi. Näin löydät 40 suomalaisen musiikkilehden tiedot.