Tarvitsisin kirjan Kreetan saaren kasveista. Tarvitsen tietoa yleisimmistä kasveista saarella. Kuvat olisivat tietysti hyviä.

Kysytty

Tarvitsisin kirjan Kreetan saaren kasveista. Tarvitsen tietoa yleisimmistä kasveista saarella. Kuvat olisivat tietysti hyviä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi on olemassa kirjat Vedel: Välimeren puut ja pensaat (Tammi 1977) ja Lippert: Välimeren kasvit (Tammi 1997). Näissä on nimet suomeksi ja latinaksi, kuva, lyhyt sanallinen kuvaus, levinneisyysalue summittaisesti. Nimenomaan Kreetan kasvistosta ei pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa liene kirjoja.

Ehkä kannattaa käydä Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmia tutkimassa, Viikin tiedekirjastossa tai kasvitieteen kirjastossa. Kreikan valtion matkailutoimistosta voisi myös kysyä, onko Kreetalla julkaistu saaren kasveista kirjaa ja saisiko sen ko. toimiston kautta.