Tarvitsisin kirjailija Vivi-Ann Sjögrenin henkilötietoja enkä ole niitä ainakaan netistä onnistunut löytämään? Mistä voisin vielä etsiskellä? Haen tietoa…

Kysytty

Tarvitsisin kirjailija Vivi-Ann Sjögrenin henkilötietoja enkä ole niitä ainakaan netistä onnistunut löytämään? Mistä voisin vielä etsiskellä? Haen tietoa kouluesitelmääni suomenruotsalaisista-kirjailijoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjailijat 1945-1980 – teos (1985) sisältää Vivi-Ann Sjögrenistä suppeat henkilötiedot.

Kustantajan sivuilla http://www.schildts.fi/ViviAnnSjogren.htm on esittely ja sähköpostiosoite. Kirjastossa asiakkaiden käytössä olevasta Aleksi-tietokannasta löytyy pari artikkelia, joissa on henkilöhistoriaa:

Häkkinen, Anna : Kotonaan kaikkialla (Kosmopoliitti)(Henkilökuvassa kirjailija Vivi-Ann Sjögren, jolle matkustaminen on elämäntapa). Lehdessä: Mondo 2003 ; 4 ; 68-71

Husso, Marja-Liisa : Maailma avasi Vivi-Ann Sjögrenin silmät (Elämäni opettajat). Lehdessä: Et-lehti 2002 ; 4 ; 22-26