Otsikko
Tarvitsen valokuvan kontrabassosta seka soittimen hitoriaa

Kysytty

tarvitsen valokuvan kontrabassosta seka soittimen hitoriaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parhaiten saat tietoa erilaisten soitinten, myös kontrabasson, historiasta alan kirjoista. Helsingin kaupunginkirjastossa soitinten historiaa käsittelevät kirjat löytyvät hyllyluokasta 786 eteenpäin. Voit siis mennä suoraan kirjaston hyllylle tai sitten tehdä haun aineistotietokannasta, joko netissä tai kirjastossa. Tee asiasanahaku kun haet aineistoa jostain aiheesta. Tässä tapauksessa käypiä sanoja ovat SOITTIMET ja HISTORIA. Näin löytyy mm. Kruckenberg, Sven: Sinfoniaorkesteri ja sen soittimet ja The Encyclopedia of Musical Instruments ja Baines, Anthony: The Oxford companion to musical instruments. Näissä kaikissa kirjoissa on niin historiaa kuin kuviakin kyseisestä soittimesta.

Internetistä löysin yhden suomenkielisen sivun jossa käsitellään lyhyesti kontrabassoa, kuvakin on mukana http://www.infoplaneetta.hyvan.helsinki.fi/musiikki/orkesteri/kontraba…
Englanninkielisiä löytyy Yahoon aihehakemiston kautta http://dir.yahoo.com/Entertainment/Music/Instruments/