Tarvitsen tietoa ylinopeudesta

Kysytty

Tarvitsen tietoa ylinopeudesta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on yleisellä tasolla esitetty, mutta tässä muutamia viitteitä

Kirjalähteitä:

ESKURI, Seppo: Tieliikenteen pelisäännöt. Kauppakaari, 2000. s. 89-95
(rangaistukset liikennesääntöjen rikkomisesta)

TIELIIKENNE: lakikokoelma 2001. Edita, 2001. s. 454-455

Lehtiartikkeleita:
IIVARI, Tapani: Kaaharin paniikki johti matkustajan kuolemaan. Tuulilasi (2000) nro 8 s. 112-113
VAARANEN, Heli: Kaahailun salat julki; nuorten viikonloppuliikenteen kulttuuriset muodot.
Liikenne (2000) nro 2 s. 4-7
TARVAINEN, Anna-Liisa: Sakkouudistus lokakuun alusta. Liikennevilkku (1999) nro 5 s. 20
LÄHDENIEMI, Erkki: Kuljettajien käsitykset nopeuvalvonnasta. Liikennevilkku (1996) nro 1 s. 3-4, 5
MÄKI, Martti: Tieva : tiedotuksen kytkeminen valvontaan. Liikennevilkku (1995) nro 5 s. 20-21
JUNTTILA, Timo: Nopeudenrajoittimet osa I - ylinopeudet kuriin, Auto, tekniikka ja kuljetus (1994) nro 9
s. 28.30
MERILINNA, Martti: Rahat pois - ja kortti! Tekniikan maailma (1990) nro 2 s. 77
ANTTILA, Timo: kilpa-ajo poliisin kanssa : videoitu rikos. Suomen kuvalehti (1987) nro 32 s. 15-19

Fennica-tietokannsta löytyy tutkimuksia liittyen nopeusrajoituksiin ja niiden vaikutuksetsa liikenneturvallisuuteen.

Jos vastaus ei tyydytä, lähetä tarkennettu hakupyyntö takaisin

Sirkka Marttila
kirjastonhoitaja