Tarvitsen lähdekirjallisuutta opinnäytetyöhöni. Aiheena Vapaaehtoistyö kehitysyhteistyössä (Tansaniassa), Vapaaehtoistyön tukeminen.. Onko teillä mitään hyviä…

Kysytty

Hei! Tarvitsen lähdekirjallisuutta opinnäytetyöhöni. Aiheena Vapaaehtoistyö kehitysyhteistyössä (Tansaniassa), Vapaaehtoistyön tukeminen.. Onko teillä mitään hyviä vinkkejä lähdemateriaaliksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoista (http://www.helmet.fi/fi-FI) löytyvät ainakin tällaiset teokset vapaaehtoistyöstä kehitysyhteistyössä:

- Hyvien ihmisten maa : auttaminen kilpailukyky-yhteiskunnassa / Anne Birgitta Pessi & Juho Saari (toim., 2011), myös verkkojulkaisuna
- Unelmia maailmasta : suomalaisen kehitysmaaliikkeen juurilla / toim. Outi Hakkarainen, Miia Toikka & Thomas Wallgren (2000)
- Lapsen saatavilla : kirja kummeille ja kummeiksi haluaville / Seija Sihvola ja Tiina Kukkamaa (2003)

Yliopistokirjastojen yhteistietokanta Melindan kautta löytyy aiheestasi paljonkin hyviltä vaikuttavia lähteitä. Alla muutama, jotka kaikki ovat myös verkkojulkaisuna luettavissa:

- Vapaaehtoisuuden trendit kehitysjärjestöissä : kotimaisen toimintaympäristön analyysi 2009 / Laura Lager, Kaisa Laihiala, Tiina Kontinen. Kepa, 2009
- Vapaaehtoisuus kehitysyhteistyössä / Outi Hakkarainen ja Tiina Kontinen (toim.). Kehitysyhteistyön palvelukeskus, 2008.
- Kulttuuria ja kokemuksia : vapaaehtoisena setlementtinuorten liiton työleirillä Tansaniassa / Tiina Keränen. AMK-opinnäytetyö : Humanistinen ammattikorkeakoulu, Tornion koulutusyksikkö, kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma.
- Learning challenges of NGOs in development : co-operation of Finnish NGOs in Morogoro, Tanzania / Tiina Kontinen. Helsinki : University of Helsinki, 2007.

Melinda löytyy täältä:

http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01…

Käytä hakusanoina sanoja kehitysyhteistyö, vapaaehtoistyö, ja sanojen välissä and-operaattoria.