Tarkoittaako kaukolainaus myös sitä, että esim. Neulamäen kirjastossa olevan kirjan voi kaukolainata keskustan kirjastosta? Eli kirjan voisi noutaa lähimmästä…

Kysytty

Tarkoittaako kaukolainaus myös sitä, että esim. Neulamäen kirjastossa olevan kirjan voi kaukolainata keskustan kirjastosta? Eli kirjan voisi noutaa lähimmästä kirjastosta.
Voiko lainakirjan lunastaa itselleen. Esim. jos kirja tulisi poistettaviin, voiko sen varata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaamasi teos voi tulla myös Neulamäen kirjastosta ja noutopaikan voi valita varatessa. Meillä on yhteinen varausjono lähikirjastojemme kanssa. Varaukset maksavat euron. Kaukolainoja ovat lainat muista kuin Kuopion kaupunginkirjaston toimipisteistä tilatut kirjat esim. Tampereen kaupunginkirjastosta tilatut kirjat (maksavat 2 euroa). Niistä täytetään erillinen lomake kaukopalvelua varten. Voimme tilata kaukolainaksi vain sellaisia kirjoja, mitä ei ole meidän kokoelmissa. (Emme siis tee kaukolainoja Neulamäen kirjastosta.) Lainakirjoja ei voi lunastaa itselle eikä poistettavia kirjoja voi varata. Pääkirjastossa on jatkuvasti myynnissä poistettavia kirjoja ja kerran vuodessa on suurempi poistokirjojenmyynti.