Otsikko
Tarina, jonka nimeä ja kirjoittajaa (varmasti nainen kumminkin) emme muista, kertoo saaresta, jolla on vankeja. Vangit saavat joskus lentää lintuina ulkona…

Kysytty

Hei!
Tarina, jonka nimeä ja kirjoittajaa (varmasti nainen kumminkin) emme muista, kertoo saaresta, jolla on vankeja. Vangit saavat joskus lentää lintuina ulkona. Olemme lukeneet sen kirjana ja nähneet näytelmänä (Helsingissä 1990-luvulla?)

Vastaus

Vastattu

Ehdolla on kaksikin kirjaa, missä lapsivangit on muutettu surumielisiksi linnuiksi.

Laura Sointeen Satuja-kirjassa on hurja satu " Hukkasaaren salaisuus". Käyttämäni ensimmäinen painos on Wsoy:n kustantama

vuonna 1946. Toinen mahdollinen on Astrid Lindgrenin kirja "Mio, poikani MIo". Muistatko missä teatterissa näitte ko. näytelmän?