Otsikko
Tämän elokuvan näin 2000-luvun alussa mutta se oli valmistunut minusta aikaisemmin, muistaakseni 1980-luvulla. Elokuvassa on mies, joka on muistaakseni rock…

Kysytty

Tämän elokuvan näin 2000-luvun alussa mutta se oli valmistunut minusta aikaisemmin, muistaakseni 1980-luvulla. Elokuvassa on mies, joka on muistaakseni rock-muusikko ja aivan elokuvan alussa hän menee taksin kyytiin. Taksikuski kysyy, että minne mennään, jolloin mies vastaa, että "Ajassa 15 vuotta taaksepäin" tai jotain sinnepäin. Hän on ilmeisesti kyllästynyt elämäänsä, mutta tavattuaan naisen ja rakastuttuaan tähän hän saa elämänhalunsa takaisin. Elokuvassa kerrotaan parin rakkaustarinaa ja lopussa tuo mies kuolee äkisti kun helikopteri, jonka kyydissä hän on tippuu maahan. Nainen laulaa laulua, jonka mahdollisesti tuo mies on tehnyt heidän rakkaustarinansa innoittamana. Elokuva ei ole kotimainen vaan ulkomainen ja siinä puhutaan englantia.

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkien perusteella kyseessä voisi olla esimerkiksi Frank Piersonin vuonna 1976 ohjaama elokuva "A Star Is Born" (suom. "Tähti on syttynyt"), joskin muutama yksityiskohta myös poikkeaa kuvatusta. Aiheesta on tehty useampia samannimisiä versioita eri vuosina.

Elokuvan juonesta tarkemmin myös esimerkiksi Wikipediassa.

Kenties joku lukijamme saattaisi tunnistaa elokuvan vielä tarkemmin?