Otsikko
Tämä ei liity kirjastoihin, mutta olisin kiitollinen jos vastaisitte. Saako kuvaa maalauksesta käyttää mainoksessa (ei rahalliseen hyötyyn tai markkinointiin…

Kysytty

Tämä ei liity kirjastoihin, mutta olisin kiitollinen jos vastaisitte. Saako kuvaa maalauksesta käyttää mainoksessa (ei rahalliseen hyötyyn tai markkinointiin liittyen)? Kysymys on seurakunnan näyteikkunassa "pyörivästä" televisioruudussa näytettävästä kuvasta (Carl Blochin maalaus, joka on alkuperäisenä alttaritauluna ilmeisesti Tanskassa), johon olisi lisättynä teksti. Täytyykö printti maalauksesta ensin ostaa, ja voiko sitä sen jälkeen käyttää edellä mainitulla tavalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seurakunnan näyteikkunassa voidaan vapaasti näyttää Carl Blochin maalauksen mitä tahansa kopiota, koska tekijänoikeus Blochin teoksiin on rauennut jo aikoja sitten (hän kuoli vuonna 1890).

Heikki Poroila