Tahdon monipuolista tietoa Uudesta-seelannista. Millainen lippu? Luonto? Asukkaat?

Kysytty

Tahdon monipuolista tietoa Uudesta-seelannista. Millainen lippu? Luonto? Asukkaat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täältä Jyväskylän kaupunginkirjastosta löytyy kaikkiaan 17 Uutta-Seelantia käsittelevää kirjaa maantieteen luokasta 48.54, tässä niistä esimerkkejä:

Wheeler, Tony: New Zealand: a travel survival kit , 1994 (kustantajana tunnettu matkaoppaiden tekijä Lonely Planet)
Let's go: New Zealand, 1998 ja 1999
New Zealand 2000
Niven, Cristine: Auckland, 2000 (käsittelee lähinnä maan pääkaupunkia)

Uuden-Seelannin luontoa käsittelee teos
Kauneimmat kansallispuistot osa 1

Kirjojen saatavuustiedot voit tarkistaa aineistorekisteristämme osoitteesta
http://www.jkl.fi/kirjasto , samalla voit myös tehdä haun käyttämällä asiasanaa Uusi-Seelanti.

Helsingin kaupunginkirjasto ylläpitää internetissä Monikulttuurinen kirjasto -sivustoa. Osoitteeseen http://www.lib.hel.fi/mcl/maailma.htm on koottu laaja valikoima eri maista kertovia internet-linkkejä. Myös Uudesta-Seelannista löytyy paljon tietoa. Kannattaa ehdottomasti tutustua!