Taas, etsin kirjallisuutta, joka kertoisi Karjalasta, jos mahdollista Uusikirkosta ja Terijoesta sekä Viipuristakin 1900-1945 vuosina, mitä suosittelisitte?

Kysytty

Hei taas, etsin kirjallisuutta, joka kertoisi Karjalasta, jos mahdollista Uusikirkosta ja Terijoesta sekä Viipuristakin 1900-1945 vuosina, mitä suosittelisitte?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkkokirjastomme laajennetussa haussa saat listan kirjastomme kokoelmasta hakemalla teoksia asiasanoilla: Uusikirkko, Terijoki, Viipuri. Tee haku jokaisesta erikseen. Varsinkin Viipuria käsittelevää kirjallisuutta löytyy runsaasti, jos haluat voit vielä rajata hakuasi hakemalla sanoilla: Viipuri paikallishistoriat. Voit myös valita haetko vain tietokirjallisuutta ruksaamalla hakulomakkeella kategorian tietokirjallisuus.
https://hameenlinna.verkkokirjasto.fi

Tässä listattu muutamia teoksia, joiden saatavuuden voit tarkistaa verkkokirjastostamme:
Kaukjärvi : kyläkirja / Vilho Ranki. - [Tampere] : Pilot, 2005. - 239 s.
Uusikirkko / [julk.: Uusikirkko-Seura R.y.]. - [salo] : Uusikirkko-seura, 1979 (Sasap.). - 432 s.
Maailmojen rajalla : Kannaksen rajamaa ja poliittiset murtumat 1911-1944 / Maria Lähteenmäki. - [Helsinki] : [Suomalaisen Kirjallisuuden Seura], 2009 (Hämeenlinna : Kariston Kirjapaino). - 469 s.
Terijoen rannoilta maailman tuuliin / [toimituskunta: Ritva Heikkilä ... et al.]. - [Helsinki] : Terijoen yhteislyseon kilta, 2006. - 269, [3] s.
Terijoki : kadotettu paratiisi / [toimittanut:] Ritva Heikkilä. - Helsinki : Tammi, 2004 (Hämeenlinna : Karisto). - 224 s.
Rakas kadotettu Karjalani / Kalevi Tilli. - Lappeenranta : Karjala kirjapaino, 2002 (Saarijärvi : Gummerus). - 320 s.
Terijoen vuokot / Salme Aejmelaeus. - Hämeenlinna : Karisto, 1998. - 172 s.
Marraskuun vuokot : vanhempieni tarinaa / Salme Aejmelaeus. - Hämeenlinna : Karisto, 1991. - 249 s.,
Terijoen vuodenajat : Ollinpäässä kuultua, nähtyä, koettua. - Helsinki : Kirjayhtymä, 1991 (Jyväskylä : Gummerus). - 331, [1] s.
Kouluelämää ja elämänkoulua Terijoella. - , 1991
Terijoki: osat 1-3 (1: Paratiisi meren rannalla, 2: Unelma ennen myrskyä, 3: Helmi heleän lahden). Terijoki-seura.
Terijoki : lumottu ranta : kuvauksia Kannakselta ja Terijoelta / [teoksen toim.: Salme Aejmelaeus...et Al.]. - Hämeenlinna : Karisto, 1987. - 309 s.,
Kultaisten rantojen Kannas : Kuvauksia Terijoen maisemista ja ihmisistä / Toim.ritva Heikkilä. - Hämeenlinna : Karisto, 1986.. - 275 s.,
Aurinkorantojen Terijoki / Ritva Heikkilä, Esko Mannermaa. - Hämeenlinna : Karisto, 1985.. - 156 s.
Viipurin kaupungin historia / [julk.] Torkkelin Säätiö. - [Hki] : Torkkelin säätiö
4. osa: [vuodet 1812-1917]. 5: Vuodet 1917-1944