Otsikko
Olen saanut Lahden Tienhaaralaisten-kerhon jäseneltä tiedon, että Tienhaara-aiheesta on julkaistu ainakin 4 teosta. Ensimmäinen: Tienhaara, kaupunginosa…

Kysytty

Olen saanut Lahden Tienhaaralaisten-kerhon jäseneltä tiedon, että Tienhaara-aiheesta on julkaistu ainakin 4 teosta. Ensimmäinen: Tienhaara, kaupunginosa Viipurissa. Toisen ja kolmannen nimeä en tiedä. Neljäs: Viipuri-Tienhaara. Tämän kirjan lopussa on luettelo Tienhaaran kiinteistöistä, omistajien nimet sekä tieto mitä rakennuksia on ollut jäljellä sodan jälkeen.
Näitä kirjoja ei ole kuulema enää myytävänä. Ovatko nämä kirjat tai jokin näistä Lahden kirjaston kokoelmissa ja ovatko ne kaukolainattavissa? Vai ovatko kenties käsikirjastossa luettavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjastossa on teos

Tienhaara - Viipurin kaupunginosa kartanoalueen keskellä / kirjoittajat Eelis Ahtiainen, Heikki Fontell, Tapio Sormunen. Hki : E. Ahtiainen, H. Fontell, T. Sormunen, 1990
Koska ette ole lahtelainen, voitte pyytää kirjan kaukolainaksi oman kirjastonnne kautta.

Tietokannoista löytyivät lisäksi teokset:

Viipurin Tienhaara : siel myö asuttii / toim. Tapio Sormunen. Hki : Entiset tienhaaralaiset, 1998.

Viipurin Tienhaara kuvien kertomana / toim. Tapio Sormunen. Hki : Entiset tienhaaralaiset, 1996.

Westerlund, Göran
Tienhaara : Finlands lås. Hki : Söderström, 1995.

Näitä kolmea kirjaa ei ole Lahden kaupunginkirjastossa, mutta niiden kaukolainaaminen on mahdollista muualta.

Lisäksi Janakkalan kirjastossa on Tapani Sormusen toimittama moniste
Viipurin Tienhaara jatkosodan aikana. Entiset tienhaaralaiset, 2003.
Tämän kaukolainamahdollisuutta voi oman kirjaston kautta tiedustella Janakkalasta.