Otsikko
Suomessa on ilmestynyt peruskoulua koskeneita valtakunnallisia opetussuunnitelmia vuosina 1970, 1985, 1994, 2004 ja 2014. Olen etsinyt tietoa siitä, ketkä…

Kysytty

Suomessa on ilmestynyt peruskoulua koskeneita valtakunnallisia opetussuunnitelmia vuosina 1970, 1985, 1994, 2004 ja 2014. Olen etsinyt tietoa siitä, ketkä henkilöt ovat oleet laatimassa valtakunnallisia opetussuunnitelmia. En ole löytänyt mistään tietoa vuosien 1985, 1994 ja 2004 opetussuunnitelmien osalta. Osaatteko auttaa?

Vastaus

Vastattu

Vielä 1985 opetussuunnitelman laati kouluhallitus. Vuonna 1991  kouluhallitus ja ammattikasvatushallitus yhdistettiin
opetushallitukseksi, joka nykyisin vastaa opetussuunnitelman perusteiden laatimisesta. Näissä mainituissa opetussuunnitelmissa ei selviä henkilöitä, vaan tekijänä on v. 1985 kouluhallitus, ja vuosina 1991 ja 2004 opetushallitus. Tietoa opetushallituksen nykyisestä kokoonpanosta on sivulla https://www.oph.fi/opetushallitus/organisaatio. Yhteystiedoista löytyvät myös henkilöstön yhteystiedot, joista voi hakea henkilöitä esimerkiksi tehtävän perusteella. Tämä koskee kuitenkin nykytilannetta, eikä ole varmuutta, ovatko juuri tätä kautta löytyvät henkilöt olleet tekemisissä myös aiempien opetussuunnitelmien kanssa.