Suomentajia tiedustelen esityslupaa varten. Elmer Diktoniuksen runo Lapsi ( ei ole tunteilun asia). Gabriel Mistral: Olemme erehtyneet monta kertaa ja…

Kysytty

Hei. Suomentajia tiedustelen esityslupaa varten.
Elmer Diktoniuksen runo Lapsi ( ei ole tunteilun asia).
Gabriel Mistral: Olemme erehtyneet monta kertaa ja...
Wizlava Szymborska: Jotkut ihmiset (joitakin ihmisiä paossa...)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin ainoastaan Szymborskan kääntäjät.
Teoksessa Sata Szymborskaa ovat kääntäjinä Martti Puukko ja Jarkko Laine.

Diktoniusta ja Mistralia etsin mm. Lahden runotietokannasta. Kävin läpi omasta tietokannastamme, Aurorasta, kaikki tekijöihin viittaavat teokset. Mistralilta löytyi melkein pelkästään runot Tuuditan lasta ja Balladi. Diktoniukselta selasin läpi hänen runotuotantonsa. Arvo Turtiainen ja Viljo Kajava ovat kääntäneet Diktoniusta. Jörn Donnerin toimittamassa kokoelmassa (en löytänyt suomentajaa kirjasta) Kirjaimia ja kirjavia, Tammi 1956, on lapsirunoja, mutta en löytänyt niistä yhtään, joka olisi vastannut antamiasi sanoja.

Muistatko, mistä olet poiminut Diktoniuksen ja Mistralin? Jos muistat, voin vielä yrittää etsiä.