Suomalainen nuorten kirja hakusessa. Päähenkilö teini poika. Hänellä veli ja muistaakseni yksinhuoltaja isä. Pojalla astma Ja muistaakseni oli taiteellinen…

Kysytty

Hei. Suomalainen nuorten kirja hakusessa. Päähenkilö teini poika. Hänellä veli ja muistaakseni yksinhuoltaja isä. Pojalla astma Ja muistaakseni oli taiteellinen.Rockabilly aiheinen.

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja taitaa olla Maarit Saarron Skabat (Weilin+Göös, 1982). Kirjan päähenkilö on 16-vuotias Pave. Pave ja hänen veljensä Pepe asuvat isänsä luona vanhempiensa erottua. Pave harrastaa piirtämistä ja maalaamista, minkä lisäksi hän soittaa rockabillyä Pepen bändissä. Paven astma mainitaan kirjassa ohimennen, mutta sillä ei ole siinä niin suurta osaa kuin hänen taide- ja musiikkiharrastuksellaan.